FANDOM

Mamba czarna.Brzmi jak południowoamerykański taniec.Niech was to jednak nie zwiedzie.To prawdopodobnie najstraszniejszy wąż w tej krainie.Należy do rodziny zdradnicowatych,co oznacza pokrewieństwo między nią a Kobrą królewską,z którą rywalizuje o tytuł najgroźniejszego węża w Kamierowie.Obie są podobnych rozmiarów,obie są wyjątkowo agresywne i obie należą nawet do tej samej rodziny.Mamba czarna jest w rzeczywistości srebrno-szara,a nie czarna i jej nazwa wzięła się od czarnego wnętrza jej paszczy,co jest dosyć nietypową cechą.

Jest jednym z najszybszych węży,a możliwe że najszybszym.Potrafi poruszać się z prędkością 11-15 km/h.Nieźle jak na coś bez nóg.Jak każdy wąż stara się unikać kontaktu z człowiekiem,ale gdy dojdzie do konfrontacji potrafi być bardzo agresywna.Jest również wyposażona w wyjątkowo silny jad,który jest wstanie zabić człowieka w ciągu godziny.Potrafi nawet nacierać z pełną prędkości w kierunku człowieka z otwartą czarną paszczą w celu przepłoszenia go.Najgroźniejszy wąż Meygerlandu.

Ma mniejszą i mniej niebezpieczną kuzynkę,Mambę zieloną,która zamieszkuje te same tereny.Mamba czarna w przeciwieństwie do reszty węży z rodzaju Mamba spędza więcej czasu na ziemi niż na drzewach.

Występowanie

Występuje endemicznie w najbardziej przejebanym miejscu w krainie - Meygerlandzie.Wyjątkowo rzadka

Rozmiary

Drugi najdłuższy wąż jadowity świata,po swojej krewnej Kobrze królewskiej.Okazy o długości 3 metrów nie są rzadkością.Maksymalnie dorasta do około 4.5 metra (Kobra królewska 5.8 metra).Średnia waga wynosi 1.8 kg,ale niewiele wiadomo co do maksymalnej.Zapewne około 4-6 kg.

Drop

Skóra czarnej mamby - 160 monet

Zobacz także:

  • Mamba zielona - Bliska krewna mamby czarnej.Wygląda praktycznie tak samo,tylko że zielona.Mniejsza,mniej agresywna i bardziej powszechna.
  • Kobra królewska - Odpowiednik mamby czarnej z Pustek.Krewna czarnej mamby.Większa i cięższa,a jej ugryzienie może prawdopodobnie zabić jeszcze szybciej.Mniej agresywna od mamby.
  • Grzechotnik diamentowy - Odpowiednik mamby czarnej z Sosnowej góry.Najgroźniejszy wąż tamtych okolic.Mimo że dwukrotnie krótszy od mamby,to potrafi być cięższy.